Преображення Господнє

Розміщено на Сер 19, 2020 в Новини єпархії

Эта запись также доступна на: Russian


19 серпня 2020 року, в свято Преображення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, митрополит Ізюмський і Куп’янський Єлисей звершив Божественну літургію у Вознесенському кафедральному соборі м. Ізюма.

Його Високопреосвященству співслужили клірики кафедрального собору.

Після заамвонної молитви митрополит Єлисей звершив чин освячення плодів.

Після закінчення богослужіння Високопреосвященніший Єлисей звернувся до віруючих зі святительським словом: «Сьогодні ми святкуємо Преображення Господнє. Христос обирає для Свого Преображення гору, відокремлене місце, навчаючи нас, що самота сприяє нашому спілкуванню з Богом. Хто прагне до неба, повинен часто усамітнюватися. І він не буде самотній, навіть коли буде один, бо Бог буде з ним.

Господь бере з Собою Петра, Якова та Івана – кращих Своїх учнів. Вони будуть свідками страждань Його в Гефсиманії, і Він готує їх до цього. Чому Він не взяв з Собою інших апостолів? За словами старця Паїсія Святогорца, причина не в тому, що Христос любив Петра, Якова та Івана більше інших, але в тому, що, навпаки, ці троє любили Христа більше інших, а тому саме вони були здатні вмістити одкровення і Благодать Фаворського світла. Інші ж апостоли були ще до цього не готові.

В Преображення Господь відкрив Своїм учням відблиск Своєї слави, від якої Його вигляд не міг не змінитися. Його обличчя засяяло як сонце, коли воно є в силі полуденних променів. Про світло дуже багато співається і читається за богослужінням. Це свято світла! Для чого потрібно це Світло? Для того, щоб нарешті почати наводити чистоту у себе в душі, почати готуватися до зустрічі з Христом!

Отець Небесний звертається словами: «Його слухайте». Бог говорив ніби: хочете досягти до цього? Слухайте ж, що Він буде вселяти і заповідувати вам. І якщо підете шляхом Його, то безсумнівно вступите в область світла, яке буде обіймати вас. Бувають в духовному житті, але навіть і в самих простих моментах людського життя, миті, такі прекрасні, такі дивні, що хотілося б, щоб час, життя, вічність на них зупинилися і ніколи нічого іншого не траплялося. Переживши такі моменти, ми повинні зберегти це, як найдорожче і увійти в світ для того, щоб цим поділитися. Поділитися же цим ми зможемо, тільки якщо візьмемо на себе подвиг посту і молитви.

У кондаці на свято Преображення ми знаходимо твердження того, що учні, «коли Тебе побачать розпинаємого, страждання зрозуміють вільне». Тобто Преображення Господнє відбулося для того, щоб учні, коли побачать Христа, що страждає на Хресті, щоб не спокушалися, а розуміли, що Його страждання добровільне. Іншими словами, Господь, що преобразився являється перед Своїми апостолами в особливій, Божественній славі, щоб зміцнити в них віру в Себе як Сина Божого.

Подумаємо про Преображення; подумаємо про наш досвід перетвореного світу, про ті миттєвості або періоди, коли все всередині і навколо нас було осяяне дійсно Божественним світлом; і з цим світлом підемо до кожної людини, в усі обставини життя, і принесемо туди світло Христове».

Примітка

У цей день відбувається освячення плодів.

Звичай освячувати плоди – древній. Приписи щодо цього звичаю викладені в 3-му Апост. правилі (порів. 28-е правило VI Вселен. Собору). Підставою для встановлення звичаю освячувати плоди саме 19 серпня було те, що на Сході (зокрема, в Греції) до цього часу достигають плоди, найважливіші з яких – колосся й виноград – приносяться для благословення і в знак подяки Богу за отримання цих плодів для прожитку людини, а також за прямим їх відношенням до таїнства Євхаристії, про що думка виражається, і в самій молитві, яка читається над «гроною».

У нашій Церкві, в тих місцях, де виноград не росте або не визріває до цього часу, освячуються яблука. При цьому яблука, які начебто замінюють собою виноград, освячуються іншою молитвою – «На освячення начаток овочів» (і плодів).

Прес-служба Ізюмської єпархії

Переглянуто: (81)

Перейти до панелі інструментів