Неділя м’ясопустна

Розміщено на Бер 3, 2019 в Новини єпархії

Эта запись также доступна на: Russian


3 березня 2019 року, в неділю м’ясопустну, про Страшний Суд, митрополит Ізюмський і Куп’янський Єлисей звершив Божественну літургію у Вознесенському кафедральному соборі м. Ізюма.

Його Високопреосвященству співслужили клірики кафедрального собору.

Після закінчення Божественної літургії було звершено спів акафісту перед чудотворним образом Божої Матері «Піщанська».

Правлячий архієрей звернувся до парафіян зі святительським словом: «Третя неділя підготовчого періоду перед Великим постом називається неділею про Страшний Суд. Воно присвячене нагадуванню про загальний останній і Страшний Суд над живими і мертвими. У Святому Письмі говориться, що коли настане кінець світу, всі, що жили на Землі, воскреснуть і стануть перед судом Сина Божого. Це один з догматів Православ’я, про який йдеться в останніх рядках «Символу віри»: «Чекаю воскресіння мертвих і життя будучого віку».

Нам всім потрібно до нього готуватися, причому готуватися постійно. Господь говорить: «У чому застану, в тому і судитиму», – тобто нас будуть судити по тому настрою, в якому ми відійдемо з цього життя. А як нам до цього готуватися? Адже ми не можемо відразу виправитися. Для того, щоб викорінити хоча б одну якусь пристрасть, нам потрібні роки систематичної праці. Як же тоді ми можемо готуватися до того, щоб постати перед Богом в будь-який момент нашого життя? Якщо ми не можемо дійсно перевершити себе і відразу стати байдужими, то ми можемо цього захотіти і повинні так зробити. Тому що одна справа, коли ми вмираємо в якихось гріховних думках, коли наші бажання спрямовані на задоволення якихось пристрастей; інша справа, коли ми співставляємо свої думки і справи з Євангелієм.

Господь з допомогою притчі, за допомогою образу овець і козлів, пояснює, за яким критерієм Він нас буде судити. І ми повинні якщо не відповідати цьому критерію по-справжньому, то хоча б якось наближатися до такого відповідності. Що ж це за критерій? Це критерій милості в християнському сенсі слова, тобто допомоги ближнім. Але ж дуже багато людей допомагають своїм ближнім, і часто вони це роблять просто тому, що це їм подобається, або тому, що у відповідь від ближніх щось отримують. Але для порятунку душі це їм абсолютно нічого не дасть. Всі такі гарні вчинки отримують свою нагороду в житті цьому. А допомогти цьому може тільки те, що ми робимо виключно заради Бога, хоча це і будуть вчинки по відношенню до ближніх. Христос не випадково на Суді зрівнює Себе з ближнім: що зробили ближньому, ви мені зробили. Неможливо, люблячи Бога, не любити ближнього – образ Божий. Бог є Любов, і якщо в людині до Бога є відповідне почуття, то воно не може замкнутися в собі. Серце, зігріте любов’ю, здатне і прагне зігрівати і серця інших.

Нехай Господь дарує нам сили зробити великопісний покаянний подвиг, щоб змінити свій розум, свою волю і свої почуття, відкривши їх назустріч Божому слову. Потрібно, щоб ми не втрачали Бога в цьому житті і тоді можна бути впевненими, що Він не втратить нас, коли ми преставимось від цього життя до життя вічного. Амінь».

Після закінчення проповіді митрополит Єлисей дав тим, хто моляться своє святительське благословення.

Примітка

3 березня – останній день, коли дозволяється вживати в їжу м’ясо, церковнослов’янською мовою він називається «мясопуст». Попереду – Сирна седмиця, або як її називають в народі – Масляна. Вона називається так тому, що з цього дня за церковним Статутом не дозволяється їсти м’ясо, а тільки молочні продукти, яйця і рибу. Сенс цього стародавнього звичаю в тому, щоб поступово відступати від звичної їжі і переходити до великопостної стриманості.

У середу і в п’ятницю Сирної неділі замість Божественної літургії здійснюється особливе богослужіння, схоже з великопісним чином. У суботу сирної седмиці звершується пам’ять усіх преподобних отців, у подвигу просіявших. Також з вечірнього богослужіння у вівторок починається читання великопісної молитви преподобного Єфрема Сірина.

Прес-служба Ізюмської єпархії

Переглянуто: (58)

Перейти до панелі інструментів