Преображення Господнє

Розміщено на Сер 19, 2018 в Новини єпархії

Эта запись также доступна на: Russian


19 серпня 2018 року, в 12-у неділю після П’ятидесятниці, в свято Преображення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, митрополит Ізюмський і Куп’янський Єлисей звершив Божественну літургію у Вознесенському кафедральному соборі м. Ізюма.

Його Високопреосвященству співслужили клірики кафедрального собору.

Після заамвонної молитви митрополит Єлисей звершив чин освячення плодів.

Після закінчення богослужіння Високопреосвященніший Єлисей звернувся до віруючих зі святительським словом: «Сьогодні ми святкуємо Преображення Господнє. Воно відбулося за 40 днів до хресних страждань і смерті нашого Спасителя. На горі Фавор Син Божий вперше з’явився людям у славі Своїй, наділений Божественним Світлом. Перед обраними апостолами прочинилися завіса Царства Небесного – в тій мірі, в якій могли вмістити це неземне видовище слабкі людські почуття. «Що значить – преобразився?» – запитує свою паству святитель Іоанн Златоуст, розмовляючи про цю подію, і сам же відповідає на своє питання: «Це означає, що Він відкрив їм (апостолам) щось зі Свого Божества – стільки, скільки вони могли вмістити, і показав, що в Ньому мешкає Бог». В диво Преображення біля Господа з’явилися стародавні праведники Мойсей та Ілля. Цим знаменувалася нерозривність Божественного Одкровення, спадкоємність Нового Завіту від Завіту Старого. У тому ж баченні розкривалася таємниця вічного життя. Мойсей та Ілля були живі (при тому, що останній не вмирав навіть тілесно, але був в тілі узятий живим на небо), їх небесне буття було не менше реально, ніж земне життя апостолів, що дивилися на них. Преображення плоті Господа Ісуса на горі Фавор є образ майбутнього перетворення тел праведників в Царстві Небесному після Загального Воскресіння. Назва «Фавор» означає «обитель чистоти». Ця свята гора покрита тінистими гаями і квітучими луками, але вершина її висока, і сходження на неї важке. Такий образ шляху до перетворення кожного християнина. Ось так само завзято і наполегливо повинні ми підніматися по крутій стежці в Горняя, піднімаючись над низинними своїми пристрастями, привчаючись дихати розрідженим, але найчистішим повітрям вершин, – щоб удостоїтися причетності до Божого Сяйва. Наш шлях сходження на Фавор дуже важкий і це шлях голгофський. Якщо Безгрішний Господь преобразився найперше перед учнями, а потім потерпів добровільну Голгофу для спокутування наших гріхів, то в нашому житті навпаки: ми, очищаючись від наших гріхів на Голгофі нашого покаянного діяння, йдемо на Фавор боговидіння. І для нас іншого шляху немає. У цій пресвітлій надії, святкуючи нині день Преображення Господнього, припадемо ж і ми з теплою молитвою до Спасителя – нехай дасть кожному з нас силу духовну для гідного несення хреста свого, для сходження на Фавор чистоти сердечної. Тож не будемо боятися же праць і скорботи тимчасових, щоб і нам вигукнути, як колись вигукнув апостол Петро: Господи! добре нам тут бути. (Лк.9: 33)».

Примітка

У цей день відбувається освячення плодів.

Звичай освячувати плоди – древній. Приписи щодо цього звичаю викладені в 3-м Апост. правилі (порів. 28-е правило VI Вселен. Собору). Підставою для встановлення звичаю освячувати плоди саме 19 серпня було те, що на Сході (зокрема, в Греції) до цього часу достигають плоди, найважливіші з яких – колосся й виноград – приносяться для благословення і в знак подяки Богу за отримання цих плодів для прожитку людини, а також за прямим їх відношенню до таїнства Євхаристії, про що думка виражається, і в самій молитві, яка читається над «гроною».

У нашій Церкві, в тих місцях, де виноград не росте або не визріває до цього часу, освячуються яблука. При цьому яблука, як би замінюють собою виноград, освячуються інший молитвою – «На освячення начаток овочів» (і плодів).

Прес-служба Ізюмської єпархії

Переглянуто: (113)

Перейти до панелі інструментів